Autoryzacja i gwarancja? Dlaczego to tak ważne?
Jedną z ważniejszych kwestii jest autoryzacja i możliwość jej sprawdzenia u dystrybutora. To kluczowe, ponieważ instalator odpowiada za gwarancje, ale to dystrybutor musi dostarczyć niezbędne do tego celu części. Jeśli nie ma autoryzacji, to ciężko będzie przeprowadzić ten proces, przez co możemy mieć nie lada kłopot. A mając na uwadze, że pompy ciepła mają gwarancję około 5 lat, więc warto przez ten czas z niej korzystać, jeśli zajdzie taka potrzeba. To gwarantuje spokój i nie wpływa negatywnie na domowy budżet. W tym względzie warto wybierać sprzedawcę, który dopilnuje, żeby gwarancja obowiązywała bez przeszkód. Pamiętajmy bowiem, że części do pompy ciepła są dość drogie, więc płacić za nie z własnej kieszeni, a nie w ramach gwarancji, może nas mocno finansowo zaboleć.
Czy firma instalacyjna ma się czym pochwalić?
Wystarczy szybki przegląd tego, co mają do zaoferowania firmy instalacyjne pomp ciepła, by wysnuć wniosek, że wszystkie robią to doskonale. Powstaje jednak pytanie: czy to przechwałki, czy rzeczywiście jest coś na rzeczy? Najłatwiej to sprawdzić, weryfikując dany podmiot, najlepiej oceniając realizacje w najbliższej okolicy, do 50 km. Poprośmy firmę o numer do właściciela takiej inwestycji, by przekonać się, jak to wygląda w rzeczywistości. Poznamy w ten sposób jego opinie, odczucia, co do współpracy, dowiadując się też o tym, jak sprawuje się zamontowana pompa ciepła. To rozwiązanie daje szybką odpowiedź na najważniejsze wątpliwości, sprawiając, że instalator czy handlowiec nic nie mogą przed nami ukryć.
Doświadczenie firmy i jej odpowiedzialność
To kolejna niezwykle istotna sprawa, jakiej nie możemy zlekceważyć, gdyż staż na rynku danego podmiotu pokazuje nam, że nie mamy do czynienia z tworem “na teraz”, lecz z takim, który może pochwalić się wieloma wcześniejszymi realizacjami. Zdarza się bowiem, że firmy tworzone są po to, by tylko zarobić na stale rosnącej popularności pompami ciepła. Oczywiście, nie jest to reguła, lecz warto mieć to na uwadze.
Jaka jest oferta firmy?
Jeśli już na poważnie zainteresujemy się konkretną firmą, dobrze poznać jej ofertę, aby wiedzieć, co de facto zapewnia. Ważne, żeby produkty były znane, a więc renomowanych i sprawdzonych producentów. To gwarancja, że urządzenie, w które zamierzamy zainwestować, przetrwa w dobrym stanie przez dobry czas. A jeśli dojdzie do usterki i problemów, to mamy dostęp do niezbędnych części.
Siedziba firmy – gdzie się znajduje?
Ostatnia sprawa, ale nie mniej ważna niż wcześniejsze pozostałe odnosi się do tego, gdzie znajduje się siedziba firmy, w której kupujemy i serwisujemy pompę ciepła. Pamiętajmy, że większość firm zarabia na sprzedaży oraz instalacji pomp ciepła, ale w ich gestii pozostaje też usuwanie ewentualnych usterek. Jeśli więc zdecydujemy się na partnera oddalonego od naszego miejsca zamieszkania, na przykład 300-400 kilometrów, to w przyszłości możemy mieć z tego powodu kłopoty. Głównie dlatego, że trzeba się liczyć z dość długim oczekiwaniem na interwencje. Inaczej będzie, jeśli wybierzemy firmę z siedzibą położoną dość blisko, bo w tej sytuacji jej pomoc może być szybsza i sprawniejsza. Nie jest to oczywiście reguła, ale tak wynika z wielu obserwacji, dlatego też warto o tym pamiętać.
Zadając te pytania i uzyskując na nie odpowiedzi, dowiadujemy się najważniejszych informacji na temat danej firmy!